ALECSA NAMU blog
HALLYU* ~ NE-A EMOTIONAT SUFLETUL, NE-A INCARCAT MINTEA, NE-A INCITAT SA
DESCOPERIM COREEA DE SUD SI SA NE APROPIEM DE EA.(*-vezi DICTIONAR)

Etichete

ATENTIE ! ARTICOLELE SUNT INREGISTRATE INAINTE DE PUBLICARE PE BLOGUL ECOU HALLYU .
ESTE INTERZIS SA SE REPRODUCA INTEGRAL SAU PARTIAL CONTINUTUL ACESTUI BLOG
FARA UN ACORD SCRIS DIN PARTEA DETINATORULUI DREPTULUI DE AUTOR.

sâmbătă, 23 ianuarie 2016

UN TOP DEPRECIATIV - O CAPCANA





Pentru mine Hallyu* a fost si este (si sper ca va fi in continuare) o experienta culturala bogata.Din copilarie si apoi pe parcurs am avut tot felul de experiente si contacte culturale(literatura,coregrafie,muzica,teatru) si de aceea in lumea Hallyu ma simt „ca pestele in apa”.Intai am descoperit CINEMATOGRAFIA sud-coreeana prin filme si seriale ,apoi armata de ACTORI si ACTRITE. Incet, incet,m-am apropiat si de K-POPMUSIC si de TRADITIILE din peninsula orientala.Mi-a placut sa scriu despre impresiile pe care le-am acumulat : vazand un serial emotionant am scris despre „poveste” ; descoperind talentul unui actor/actrita le-am facut „portretul” ; ascultand mult k-pop am reusit sa depistez valori pe care le-am expus in articolele mele despre „ost”-uri sau „voci minunate in k-pop”.Cred ca se remarca atitudinea mea pozitiva pentru ca,de fapt,scriu despre ce imi place si ma fascineaza in Hallyu ,de aceea blogul se numeste ECOU HALLYU.In cautare de materiale imi apar in cale si tot felul de topuri.Cu unele evident nu sunt de acord dar,nu au sens comentariile (i-a placut ceva,a scris despre,si asta e bine).





Dar, a aparut in ultima vreme moda topurilor negativiste,depreciative.In viata cel mai usor lucru este sa faci ceva rau. La inceput le-am ocolit, apoi am inceput sa parcurg unele .Am constatat o toxicitate care este foarte periculoasa si are la baza superficialitatea cu care e privit subiectul in discutie,si de aici multe confuzii.
O productie cinematografica are ,in primul rand,motivatii economice (pentru ca se cheltuiesc bani care ,cel putin, trebuie recuperati) si atunci producatorul are optiunile sale pentru realizarea filmului .Poate sa-si aleaga scenariul,actorii,muzica,locatia de filmare, cum crede . Un actor are activitati diverse ,el nu face numai film sau teatru.In sec al XXI -lea poate participa la emisiuni radio,tv,sau la diverse spectacole ,de la reality show la invitatii ca oaspete sau MC*ori prezentator de moda. Acestea pot da valoare deosebita prezentei lor si de aici o popularitate foarte mare.Ei primesc aprecieri maxime pentru ceea ce fac mai bine,nu pentru ce am dori noi sa faca. De exemplu ,Kim Soo Hyun are cele mai multe premii primite pentru modeling si prezenta ca MC sau oaspete unde este o prezenta carismatica,fermecatoare.La fel si Lee Seung Gi. Sunt motive pentru care popularitatea lor poate ridica valoarea unei pelicule mai mult decat harul actoricesc. La fel este si cu actritele foarte frumoase.Ele sunt solicitate ca o compensare,prezenta lor creaza un echilibru in film ,mai mult decat un joc artistic.De asemenea ,un actor foarte talentat poate salva un film prin prezenta lui. De exemplu marele actor Lee Joon Ki in serialul „Carturarul din noapte” prin jocul sau remarcabil , a echilibrat intr-un fel carentele punerii in scena a povestii. Sau superba actrita Kim Hee Seon a salvat pur si simplu de la un esec serialul „Credinta” prin personalitatea jocului sau.
Si astfel permanent este o compensatie.Atunci FITI ATENTI la topurile negativiste.Cereti politicos explicatii si clarificari pentru ca autorul sa poata da detalii.Nu lasati ca buna dispozitie pe care v-o ofera povestea frumoasa a unui serial,prezenta fascinanta a unui actor/actrita sau placerea muzicii k-pop preferate, sa fie atinse de subiectivismul  parerilor depreciative din topurile negativiste care pot sa dea peste cap criteriile voastre de bun simt.
Sa ne auzim cu bine, Alecsa Namu.




* - vezi DICTIONAR








Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu