ALECSA NAMU blog
HALLYU* ~ NE-A EMOTIONAT SUFLETUL, NE-A INCARCAT MINTEA, NE-A INCITAT SA
DESCOPERIM COREEA DE SUD SI SA NE APROPIEM DE EA.(*-vezi DICTIONAR)

Etichete

ATENTIE ! ARTICOLELE SUNT INREGISTRATE INAINTE DE PUBLICARE PE BLOGUL ECOU HALLYU .
ESTE INTERZIS SA SE REPRODUCA INTEGRAL SAU PARTIAL CONTINUTUL ACESTUI BLOG
FARA UN ACORD SCRIS DIN PARTEA DETINATORULUI DREPTULUI DE AUTOR.

joi, 5 noiembrie 2015

JURNALUL PAZNICULUI DE NOAPTE , O LEGENDA INTR-UN K-SERIAL*








Desi anul 2014 a fost destul de zgarcit cu serialele istorice coreene,am „pescuit” un trofeu care mi-a adus destule satisfactii,o productie cinematografica speciala,realizata cu multa grija.Este vorba de „Jurnalul paznicului de noapte” („The Night Watchman`s Journal”). Mi-am dat seama de la primele episoade ca am gasit un serial pe gustul meu,avand o explicatie simpla - povestea ma purta intr-o lume a fanteziei,suspansului,
misterului, exact ca in vremea copilariei cand ascultam sau citeam basmele si povestile.Dar nu intamplator.La acest capitol al vietii mele am avut o experienta minunata de care mi-am dat seama mult mai tarziu.Parintii mei au avut grija,de pe cand implinisem 3 ani, ca Mos Craciun sa lase sub brad cate o carte de povesti (basme,legende,mituri) in fiecare an.Si asa am intrat intr-o lume fascinanta cu : „Basmele romanilor” -de Petre Ispirescu , ”Povesti”- de Fratii Grimm , ”Basme” - de Hans Christian Andersen , ”Legendele si miturile Graciei Antice” , ”Aventurile lui Pinocchio” - de Carlo Collodi , ”Anecdotele lui Nastratin Hogea” , ”1001 de nopti” ... Intr-una din ierni, cartea pe care o cautam intotdeauna cu ardoare purta titlul „ Basme coreene” si avea pe coperta un tigru imens rasarit dintre muntii acoperiti cu pini de un verde proaspat.Fiecare poveste din aceasta carte avea desene reprezentative , si printre ele era si un dragon care ma captivase total. Asa ca la vizionarea serialului am avut un deja-vu.Acum , dupa ani , simt privilegiul acelor lecturi care ,hranindu-mi mintea si sufletul mi-au deschis o usa ,cea a tolerantei,acceptarii diversitatii,si, de ce nu,a iubirii spirituale.
N-as vrea sa se inteleaga grasit ca serialul ”Jurnalul paznicului de noapte” este un film pentru copii. Dimpotriva , nenumaratele simboluri si metafora simpla a luptei dintre Bine si Rau au o nota de actualitate sociala pentru explicarea multor atitudini ale oamenilor maturi.
Povestea are la baza legenda paznicilor de noapte care in Joseonul* stravechi pazeau si aparau populatia de atacurile spiritelor rele,care patrundeau in toate capitolele vietii lor (politica,economica,particulara) ajungand pana la Palatul regal ,compromitand guvernarea tarii.





Serialul e relizat cu atentie nu numai in efectele speciale ci si coloana sonora care are o multime de ost-uri reusite si in special la capitolul casting.Personajul central ,printul Lee Rin (viitorul rege al Joseon*) este realizat de actorul Jung Il Woo , o alegere extrem de potrivita.L-am vazut in destule seriale dar in cele istorice a facut cele mai bune roluri ( „Moon Embracing the Sun” si  „The Return of Iljimae”). Jung Il Woo , cu figura senina,vesela, stralucitoare, mi se pare a fi cel mai reusit actor coreean imbracat in hanbok.Vestimentatia din epocile istorice coreene ii da o personalitate aparte si-i intensifica expresivitatea de actor. (Partenera sa este actrita Go Sung Hee) . La capitolul echipa de actori,a trebuit sa faca fata experimentatului Lee Jae Yong ,ca de altfel intregii echipe,printre care amintesc pe Jung Yun Ho ,Seo Ye Ji si Kim Sung-Oh.
Veti putea sa savurati secventele romantice sau de thriller ,sa descifrati metaforele si simbolurile, numai vizionand acest k-serial*.





















* - vezi DICTIONAR

Nota : Aceasta este o recenzie semnata Alecsa Namu.



TE-AR PUTEA INTERESA:


LEGENDA,MIT SI SCI-FI in k-seriale









Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu